torsdag 29 juli 2010

DN

En reporter från DN skrev om oss i tidningen i lördags. Tydligen så hade det även nämnts på lokalnyheterna.

"Hjälp till gravid dröjde - barnet dog

En gravid kvinna med förtidig avlossning av moderkakan fick vänta så länge på förlossningen att barnet hon bar på dog av akut blodförlust. Den havande kvinnan, som var i 32:a veckan, kontaktade förlossningsavdelningen på Danderyds sjukhus sedan hon fått mensliknande värk. Först vid tredje samtalet fick hon klartecken att komma in. Hon blödde då ur underlivet och uppvisade flera symptom på förtidig avlossning. Trots det fick hon på grund av hög arbetsbelastning vänta 45 minuter i ett väntrum innan hon förlöstes med akut kejsarsnitt. Barnets liv gick inte att rädda trots flera återupplivningsförsök. Sjukhuset skriver i sin lex Maria-anmälan att kvinnan borde ha fått vård direkt och att fördröjningen på totalt en timme och femton minuter kan ha bidragit till dödsfallet."

3 kommentarer:

Anonym sa...

fy fan, det är så jävla orättvist!
Jag har läst er blogg ända sen du kom ut med att du var gravid och jag sa till mina vänner "Dom där kommer bli den perfekta familjen, tänk om man hade en sån stark kärlek som dom har till varandra"
Fy satan vad livet är orättvist och speciellt när det kunde ha slutat annorlunda!
Men jag vet att Ebba finns hor er hela tiden och hon bor med er på R7.
All styrka till er!

Frippi sa...

Tack det var väldigt snällt skrivet av dig! Många kramar från familjen semla <3

Anna/Mattimons systeryster sa...

Så det var ni iaf. Jag tänkte tanken när jag hörde det på teve... Ni är helt underbara att läsa om och många tårar har hamnat på mitt tangentbord när jag läst er fina blogg och om Ebba...
All styrka till er!