måndag 25 oktober 2010

Ett brev till Ebba

Niklas kompis Sonny har gjort en låt till Ebba. Här kommer texten.



Ebba Margareta Ekström Karlsson, det här är ett brev till dig. Jag fick aldrig träffa dig, jag kommer aldrig få träffa dig tyvärr. Men någonstans vet jag och hoppas att du hör det här. Det är sjukt hela grejen, det är så extremt orättvist. Du var värd, du var verkligen värd att få uppleva den här planeten och all kärlek som du hade fått och ja, Frida och Niklas ni är i mina tankar också. Va starka båda två, jag vet inte vad jag ska säga men ja, lyssna på texten här. Ebba jag vet att du hör mig, jag vet att du hör mig.

Tomhet i magen när jag fick det bekräftat och allting jag kände var dikter från hjärtat. Jag ska bli far till ett barn en dag så jag är en av dom som alltid kommer jaga svar. Om varför du är borta, du föddes denna sommar, du är det sista Niklas och Frida ser innan dom somnar. Lilla Ebba du kommer alltid vara älskad och trots att du är borta kommer du aldrig vara ensam. Du hade älskat livet om du fått chansen jag kommer kasta nappen där till katterna på Skansen. Skapad av kärlek, född av en gudinna hade du växt upp som världens vackraste kvinna. Lägger en tanke åt Niklas och Frida som gick ifrån lycka och blev till förtvivlan. Men dom vet att deras flicka ler från himlen till jorden när du tittar ner, jag ber.

Jag ber till lilla Ebba ett änglabarn och det känns tufft att gå vidare och vända blad och jag vet att det aldrig kommer kännas bra när dom tänker tillbaks på denna hemska dag. Ett brev till lilla Ebba ett änglabarn och det känns tufft att gå vidare och vända blad och jag vet att det aldrig kommer kännas bra när dom tänker tillbaks på denna hemska dag.

2 kommentarer:

Jossan sa...

Vi kan ha en heldag med bara pyssel och massa mys..:) det är så roligt att måla och göra figurer och grejer!! hihi!
Jätte fin text <3 Kram

Moster Ida sa...

Fina ord!