onsdag 22 februari 2012

Tråkigt värre

Idag är verkligen allt tråkigt! Vädret ute är grått och regnigt, instängd i lägenheten, har byt 5 "dålig i magen" blöjor (3 på en timme), jag går runt osminkad och i pyjamas, har ätit nudlar till lunch 2 dagar i rad (snart bidrag, patetiskt!). Maja gnäller mest för allt är tråkigt, vilket jag förstår då jag är lika uttråkad! Ibland är mammalivet så långt ifrån glamoröst som det kan bli.


Jag drömmer mig bort till ett stimulerande jobb och härliga arbetskamrater. Ska man orka sätta på en kopp kaffe eller?

8 kommentarer:

Angelica sa...

Känns tyvärr som väldigt mÅnga små är sjuka ninja har vart som Maja massa bajs blöjor kokhet i två dagar och allmänt gnällig:( hoppas Maja kryar på sig snart

Mattimon sa...

Gör lite starkt kaffe, tanka No Strings Attached och måla tånaglarna så känner du dig lite mer stimulerad. Upp med den där snygga hakan!

Puss påre

Stili sa...

Jaa du, det är inte lätt inte! Men jag kan trösta dig med att man kan känna det extrent oglammigt att sitta på jobbet en blöt onsdag också...

Fiffi sa...

Inte skitkul att sitta i skolan heller kan jag meddela. Halva klassen sitter å gäspar en sån här grå och tråkig dag:(
Hoppas du är mer pepp nu å att Maja mår bättre!<3

Catherine sa...

Hoppas du får en bättre dag i morgon kram

Catherine

Moster Ida sa...

Åh Frida, det där känns igen! Imorgon hoppas vi att solen skiner(fy för regn), barnen är friska(Isak också sjuk), pengarna finns på kontot(fattiglapp, yes!) och att du orkar sätta på en kopp kaffe ;). Tummen upp på det! Puss

Sofie sa...

Håller med dig helt, har en magsjuk Ebba här hemma. Gnäll, närhet och spya överallt.Bidrag först på måndag. Så lång ifrån glammigt som det bara går... Men sol idag och kaffet är på, försöker ta nya tag. Tror jag också plockar farm nagellacket..

Familjen Semla sa...

Tack fina ni! <3