söndag 22 juli 2012

Hemma igen.

Vi är haft några toppendagar i östhammar. Vi har firat Margaretadagen, grattis till mormor, mamma, mig, Ebba och Maja! Vi har vart i Öregrund, spelat kort, grillat, gungat, sprungit nakna på gräset, sovit, umgåtts, ätit och ätit! Så roligt att Georg och Linda ville komma förbi några dagar också.

Öregrund






















































Borta bra men hemma bäst. Vårt hem är en ända stor flytt. Vi flyr till Stäket som är Majas tryggaste punkt just nu.














Maja har vart så mammig i några dagar nu. Ingen får försvinna från hennes synfältdå, blir hon jätteledsen. Känns som hon är lite orolig och känner att det är något på gång, inte så konstigt med alla kartonger och ostruktur i vardagen. Vaknar och storgråter på nätterna. Känns otroligt jobbigt nu när vi ska flytta och jag börja jobba, två stora omställningar. Hon är ju trygg med oss så vi får vara försiktiga med att lämna eller försvinna plötsligt.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Min egen erfarenhet är att småbarn kan få orolig sömn under semestern då man byter miljö i ganska snabb takt. Många gånger handlar det om att bearbeta alla intryck osv. Det är ungefär som när det börjar dagis för då kan sömnen bli orolig. I Majas ålder så blev även min mammig igen. Så jag tror inte att du behöver vara för orolig. Såna perioder kommer då och då, men det är klart att man som förälder tycker att det är jobbigt. Särskilt när man är mitt uppe i en flytt.

Lycka till!

Familjen Semla sa...

Tack för dina tankar, tror precis som du! :) kramar