tisdag 15 juli 2014

En dag i skärgården och kvällsgolf

Imorse åkte jag ut med barnen till älgö. Det var en lycklig tjej som frågade varannan minut om vi inte var framme snaaart. Hon var också väldigt noga med att jag och Philip bara fick stanna en stund på dagen. Sen ville hon minsann vara ensam med farmor och farfar och alla älgöbarnen.

Vi plockade blåbär till tre pajer runt husknuten och sen hjälpte Maja gammelfaster Karin att baka och dom hade så roligt i köket. Maja strosade upp för berget med trosor och stövlar och sjöng högt på Idas sommarvisa. När farfar och Maja lämnade av oss på bryggan så ropar Maja till farfar "ska jag ta in fendrarna". Det är tre sommarminnen från den här dagen som jag tar med mig!

Jag och Nikki passade på när vi bara hade ett barn att äta middag på klubben. Sen gick jag och Philip med Nikki en stund på golfbanan innan vi begav oss hemåt.

1 kommentar:

Fiffi sa...

Allvarligt, hur mysigt?!<3