onsdag 16 juli 2014

Fixardag

Vilken produktiv dag vi har haft, jag och min philleman! Vi är agerat taxi åt mormorn som flög hem från Öland för att jobba lite innan hon flög tillbaka. Vi har städat och tvättat, ja Philip har hjälpt torkat golv med egen trasa och plockat ur tvättmaskinen. Vi har lunchat i Jakan jao med mormor. Vi har busat en massa på Majas rum och lekt med alla saker som Philip har velat. Han har sovit en middag på 1,5 h vilket inte har hänt sedan Maja gick på Trollis. Nya gardiner hann komma upp och en massa fix här hemma.

Philip har varit på strålande humör och njuter verkligen av all uppmärksamhet. Och jag har haft tid att prata med honom på riktigt och märkt att den gossen förstår myyycket mer än vad jag visste. När jag drack kaffe så ville ju självklart phille också ha en egen plastmugg, när jag bytte rum så kröp han efter utan mugg. Då sa jag till honom att du glömde ju muggen Phille, hämta den nu. Jora han kröp glatt tillbaka och hämtade sin mugg. Lilla vän ♥

Inga kommentarer: