lördag 25 september 2010

Bara för mig..

När man börjar på ett nytt jobb vill man vara bäst från första dagen, helst ha en affär den andra.
Jag har gett mig in i en tuff bransch. Bara i Stockholm finns det 61 andra aktörer som vill komma ut och träffa företagen och berätta om varför deras kaffelösningar är bäst.

Så efter ett par veckor av telefonsamtal, behovsanalyser, offertpresentationer, tekniska frågor och en miljon andra saker har jag idag sagt till mig själv att inte ens tänka på jobbet.
Sen jag började på OM har jag varit en tyst arbetsmyra. Inte en pajas som jag i många andra fall brukar vara. Här lyssnar jag mycket, suger åt mig den information och tips jag får från alla. Jag ser ju detta som en ren utbildning, lyckas jag bra här kommer de leda till något bra i framtiden. Det är så jag ser det.

Men imorse fick jag nog av mig själv. Jag droppade Niklas Karlsson från Office Management och fokuserade bara på mig själv. En promenad i tystnaden längs vattnet och bara koppla av. Hur skönt som helst!
Snart drar jag in mot stan för att spendera dagen tillsammans med Molle och Poffe. Disneydag står på schemat och den kommer innehålla: öl, snacks, pizza och avslutas med en lite utgång.





1 kommentar:

Stili sa...

Ja du Nitchie...Jag förstår hur du känner! Varje ny månad är ett oskrivet blad, varje ny dag är en förhoppning på resultat med bra innehåll. Det är ju inte så vidare värst enkelt, framförallt när en bra månad precis avslutats och raskt så kommer en ny...med minst lika höga krav som förra månaden...

Men men, det är väl samtidigt det som är charmen också! Men glöm inte att tagga ner på dina förväntningar på dig själv, du kommer inte presetera bättre för att du sätter upp orimliga krav...tänk lite mer "flooooow"... då kommer affärena till dig utan att du hinner blinka! =)