måndag 11 april 2011

Better safe than sorry

Jag har haft en sprängande huvudvärk sista två dagarna så min BM tyckte vi skulle komma in och kolla blodtrycket. Så jag och Nikki åkte in till Dante, blodtrycket låg lite högre än det brukar men inte farligt högt. Vi fick ligga med CTG ett tag och det såg bra ut, Ultraljudet såg bra ut, finns bra med fostervatten. Så nu känner vi oss trygga igen, vår bebis mår bra! Jag är ett riktigt nervvrak och bryter ihop titt som tätt. Men snart är vår bebis här, inte långt kvar nu. Älskade bebisen

6 kommentarer:

Sandra sa...

Hej Frida. Va skönt att allt var bra. Jag vill absolut inte skrämma dig och det är inte därför jag skriver detta. Men jag var med om liknande å då fick jag ta prover oxå. Tog dom inget blodprov på dig? Kissprov?
För jag antar ju att dom ville kolla så du inte har fått havandeskapsförgiftning.
Tycker iaf att du ska ringa å fråga om det är så att dom inte tog dessa prover. För det är ju genom dessa som du får svaret.

Är säkert ingen fara med tycker iaf du ska fråga. =)
Lycka till! Å stor kram!

Frida sa...

Hej Sandra!
Ingen fara, jag förstår din omtanke! Dom tog urinprov och ingen äggvita i urinen, men dock ingen blodprov blev taget? Tack. Kramar

Moster Ida sa...

När jag fick hf när jag väntade Isak så tog de också blodprover, de kan visa något värde som har med njurarna att göra tror jag och sen är det något annat också(som visade att jag hade hf). Jag hade ju inte så många andra symtom förutom högt blodtryck så det var faktiskt blodproverna som "avgjorde" att jag hade hf. Men de på spec på Danderyd vet vad de gör, det var ju där jag va! Om de tyckt att du skulle ta blodprover hade de väl gjort det, hoppas du känner dig bättre snart, annars får du väl höra av dig till dem igen! Oroa dig inte kära! Puss

Zandra sa...

Oroa dej inte vännen, dem har kollen på dej. Men mår du inte bättre o är orolig så får du ringa dem igen. Stora Kramar

Linis sa...

Lika bra att vara på den säkra sidan så att ni känner er trygga :)Fin du är med stora magen btw <3

Sandra sa...

Va skönt att du inte hade ngn äggvita i urinen! Säger som ovanskrivande folk.. Hade dom velat ta blodprov hade dom garanterat gjort det!
Men e du orolig så ring å fråga eller be om att få ta ett blodprov. Som du skrev tidigare. Bättre att vara på den säkra sidan! =)
Eller så går du bara på magkänslan. Det är så många som vill tycka å tänka om ens graviditet så man ska ta allt med en nypa salt! =)

Lycka till!
Kram på dig!