söndag 2 december 2012

Helgen

Vi har haft en fixarhelg. Städat, tvättat, julpyntat, bakat lussebullar. Det är inte många minuter om dagarna över till annat. Jag och Maja hann i alla fall en sväng förbi Karin på "loppis". Det var roligt att träffa alla vännerna. Njuter dom få gångerna man hinner ses.
Vi har kollat julkandern självklart!
Idag kom farmor och farfar över för pulkaåkning och bullbak. Maja var överlycklig över att dom var där när hon vaknade från lunchvilan. Vi gick förbi Annedalsparken för ett åk och sedan på promis till affären. Mysigt!
Nu laddar vi för en ny vecka med allt vad det innebär. Hej lilla ekorrhjul och vardagsliv. Puss

8 kommentarer:

Stili sa...

Nitchie!
Jag såg dina nya skor på insta. Jag har precis köpt likadana. Det är liksom far-häst-hund-skor i ett. Vilken lycka va!?`;)

Mathilda lundberg sa...

Hej fina familjen semla:)
Alltså vad har Maja under denna overall? Melker har en exakt likadan fast blå, men svårt att veta vad dom ska ha under. Lager 1 lager 2 är det något ni kör? Och har ni hittat bra vantar med:)? Vart? Tips:)

Massa jul kramar Mathilda och Melker<3

Familjen Semla sa...

Hej du gulliga!
Nu när det har vart mer än -10 har vi även kört fleece tröja över ullunderstället och lite tjockare Ullstrumpor. Hon har inte kännts kall och fröknarna tycker hon håller värmen bra. Vi kör vantar från didriksson, fungerar fint. Maja är en "kall tjej" som fröknarna säger och det är oftast händer och fötter som blir lite kalla. Det är jättesvårt, man vill ju verklugen inte att dom ska frysa :)

Lycks till!

Anonym sa...

Fina skor pappa Semla har! :)
Vad är det för märke å var Är dom köpta?
Har letat överallt efter sådana.
Sen undrar jag och det är någon speciell pulkaåkpåse ni har till Maja eller vad det är? Såg jättemysig ut.

Keep up the good work. Älskar å läsa er blogg och tycker det är extra kul då jag känner människor runt er.
Kram på er från Sandra och Mio. ( född 11/12-10)

Familjen Semla sa...

Ja riktiga pappaskor ;) dom är från märket Sorel, finns lite överallt. Köpta på Crispin i Bromms blocks.

Nej det är bara Majas åkpåse. Eller min gamla med fårskinn i. Älskar den!

Va roligt att höra Sandra :) kram

Lena sa...

Er matta vid soffan blev jag nyfiken på? Kan man få en hel bild? :)

Familjen Semla sa...

Kan du visst få när jag kommer hem :) den är från ikea.

Anonym sa...

Tack! Ska kolla där!
Kram Sandra