söndag 16 juni 2013

2år

Hela Majas liv har vi tänkt att snart vänder det, snart kommer hon inte vara världens enklaste längre. Hon är fortfarande väldigt väldigt enkel att ha att göra med men viljan blir starkare och starkare. "Nej jag vill inte", "min", "jag kan själv" blir allt vanligare här hemma. Man har alltid kunnat prata med sig Maja, nu går det inte alltid. Hon vägrar gå åt samma håll och när jag är ensam med henne blir det svårt eftersom jag inte får bära.

När hon inte får som hon vill så gråter hon efter "mooooormor och mooooorfar". Herre vilken dramaqueen damen kan vara :) tur att hon inte är långsint i alla fall. Det kommer bli toppen att få en lillebror som snor lite uppmärksamhet,  just nu är hon ett riktigt "ensambarn".

Och däremellan är hon helt jäkla underbar, så duktig på att prata och leker lekar med avancerat rollspel. "Mamma jag är en liten tomte och du är en stor tomte". "Titta i trädet där hänger det massa julklappar". "Alla julklapparna är till Maja". Sen styr och ställer hon i leken,  gör si , gör så. Hon är 2 år helt enkelt! ♥

1 kommentar:

Cattis sa...

Haha, vi lever i en 3 års chock hemma. Jag viiiiill iiiinte! Har ökat dramatiskt.