måndag 24 juni 2013

När bägaren rinner lite över

Jag är så otroligt trött idag, lite sömn och full fart i helgen har bidragit till detta. Jag har inte kännt att vardagslivet har vart jobbigt som gravid tills idag.

Bara att gå 10 min från garaget imorse gjordes med tårar i ögonen. Tanken på att stressa till bilen, sitta i bilköer, halvspringa till Trollis och hämta en trött liten tjej för att sedan ta sig hem och laga mat. Plocka undan disk, leka, bada och natta (nikki var borta på jobb i Falun och kom hem nu på kvällen) gjorde att bägaren rann över. Bröt ihop lite hos barnmorskan idag när hon frågade hur det var fatt. Tröttheten, oron, allt kom som ett brev på posten.

Min fantastiska mamma åkte direkt och hämtade Maja så jag kunde åka till stäket direkt efter jobbet om bli bjuden på mat och ompysslad. Som om inte det var nog så fick Maja även vara ledig imorgon så jag behöver inte hämta och så imorgon heller (nikki är även borta imorgon kväll på jobb). Världens bästa!!

Att man blir så oerhört skör av för lite sömn. Nu ska jag sova så jag orkar jobba imorgon och känner mig starkare.

Glass och jordgubbar får man äta i sängen när man tycker synd om sig själv och är lite ledsen. Puss och godnatt.

7 kommentarer:

Sofia, Cazpers mamma sa...

Kramar till dig!!

Anonym sa...

Fina Frida då...sänder en stor kraaaam!!!!

/Anette

Fiffi sa...

Hoppas det känns bättre imorn<3

Linis sa...

Kram <3

Moster Ida sa...

Efter regn kommer solsken! Hoppas att du känner dig bättre idag! Kramar

Zandra sa...

Hoppas på en bra dag idag! Många Kramar

Eva-Maria sa...

Man får vara ledsen och ha jobbiga dagar, men du är stark Frida som kämpar på trots oro. Jag säger som Ida här ovan - efter regn kommer solsken. Stor kram till dig.