tisdag 3 februari 2015

Grå tisdag

Hur trött är man inte på kylan och ovädret som har varit nu? Tänk när man kan hämta på förskolan utan att behöva klä på/av alla vinterkläder. Det måste ju vara lycka i vardagslivet :)

Philip hade inte varit på topp idag på förskolan. Somnat i knät på en fröken vid maten och därav inte ätit något alls. Han gick runt med napp när jag hämtade och kändes lite varm. Men ingen feber hade han när vi kom hem och vart pigg efter lite mat i magen. Jag känner mig inte heller helt hundra faktiskt, jag hoppas att vi klarar oss från sjukdomar.

Philip blir fortfarande så där superledsen när han måste skiljas från Maja på dagarna. Idag tog Maja hjälp av sin kompis med att skrapa av sin tallrik vid lunchen för att undvika att visa sig för Phille som sitter precis vid diskstation. Älskade Maja tycker också att det är jobbigt att se sin lillebror ledsen.

Jag bjuder på en bild på en solstråle denna gråa tisdag. Fina Julia ♥

1 kommentar:

Eva-Maria sa...

Sjukt trött på kyla mörker och ett j-la berg av kläder som ska på och av hela tiden. Längtar också till våren.

Måste vara jobbigt för Philip med den separationen varje dag, och för storasyster med. Kan han inte få gå med Maja ett tag efter maten? Eller de kanske inte funkar så? Vår förskola är så liten så där slår dom ihop avdelningarna lite då och då.

Hoppas också ni håller er friska. Kram på er familjen Semla :)

PS Söt Julia, blir sugen på en till ju ;) DS