onsdag 11 augusti 2010

SL

Jag åker ju tåg till jobbet, det är mycket smidigare än att ta bilen. Men den finns även en hel del negativa saker med att åka tåg!

Pendeltåg:
Tåget är oftare försenat än de går i tid. Oavsett årstid!
Dem flesta som åker tåg är människor som pratar med sig själva och luktar konstigt. Nu är det två ynglingar som halsar från en Explorer flaska och pratar om kokain. Märkligt!

Tunnelbana:
Tunnelbanan i rusningstrafik är en krigszon utan dess like! Folk skulle kunna sälja allt dem äger och har för att komma med tåget även fast det går ett nytt tåg 2 min senare.
Man får alltid stå och lukta under främmande människors armhålor för att man är kort.

Men jag känner mig som hemma när jag sitter på pendeln ut till Kallhäll, hatkärlek till förorten!

4 kommentarer:

Cillis sa...

Det är så sjuk det där att man fortf åker trots att man i princip lackar varje dag! haha

Btw vilket tåg brukar du åka på morgnarna? vi kanske kan bli tågmates? ;)

Frippi sa...

Jag brukar ta 07.54 tåget :) passar det in i din morgonrutin? Pöss ;)

Mallan sa...

värst vilken sovmorgon man får ha då:P häng på mitt 6.13 istället, myycke mysigare;)

Fripps sa...

Haha jag vet....jag brukade ju ta de tåget när jag pluggade i Nyköping och jag hoppas att jag slipper ta de igen! Omännskligt tidigt! Men sen kanske du slutar typ 15 också? ;)