måndag 28 april 2014

Svettigt

Herregud vi hänger inte med! Philip är ju fortfarande vår lilla lilla bebis. Nu kryper han runt i lägenheten på egen hand och är sååå mycket mer nöjd, slut på gnällande över frustration. Men det här innebär en helt ny vardag för oss. Vi har inte hunnit barnsäkra har vi fått erfara. Maja var ju 11 månader när hon började krypa (hon ålade vid 8 månader) och då förstod hon ju betydligt mycket mer och var liiite lugnare. Philip fattar nada, röjer bland blommor och försöker ställa sig upp mot vår lampa på golvet som såklart håller på att välta. Igår fick han tag på Niklas snusdosa och öppnade locket, han satt och slickade på en snus innan jag märkte det. Idag hade Maja lagt en liten bok till lilla hus på golvet och 2 sek senare är den i Philips mun. Jag hinner inte med, blir bara svettig av tanken. Han kommer ju slå ihjäl sig om jag inte går efter hela tiden.

Det här en helt ny erfarenhet inom föräldraskapet, jag hoppas att det innebär att jag hinner bli smal på köpet ;)

3 kommentarer:

Fiffi sa...

Så duktig å krypa den där Phil! Bara jaga på;) Saknar er<3

Ida sa...

Samme situasjon her! Sverre kryper så fort og rører alt på sin vei.. Travelt!

Familjen Semla sa...

Haha ja det är bara att försöka hålla dom små oskadda ;)