söndag 19 juni 2011

Föräldrarskap

Att vara förälder är den största, viktigaste, roligaste och svåraste uppgift vi har i livet! Likaväl som vi säger att alla barn är olika så är alla föräldrar olika. Någonstans där hittar varje mamma och pappa sin egna väg på sitt föräldrarskap och uppfostran. Något som passar deras barn och dom själva för att skapa en lycklig och fin familj!

Som nybliven förälder är det svårt att veta vad som är rätt och fel och ibland kan man känna sig otillräcklig. Det tar ett tag att hitta sin väg tillsammans med sitt barn.

Ingen vill bli kritiserad för sitt föräldrarskap, nybliven som 8 barns förälder. Men har man 8 barns så är man betydligt mer självsäker i sin roll. Ändå finns det människor som på internet kritiserar andra föräldrar för deras föräldrarskap! Självklart anonymt.

varför? Har man barn själv? Vill man hävda sitt egna föräldrarskap eller bara såra? Tror man att sin egna väg passar alla andra föräldrar och barn? Eller är man bara en besserwisser?

Om man har barn själv borde man veta att det sårar. Vill man ge tips så ger man det om det efterfrågas. Och gör man det ändå så skriver man ut sitt namn!

Att vara förälder är inte lätt. Vi mammor borde peppa och hålla ihop istället för att trycka ner. Sånt håller inte pappor på med så varför ska vi det? Fast tjejer har väl aldrig vart några riktiga lagspelare och det förlorar vi på i ALLA lägen.

Här på våran blogg vill vi bara ha pepp, annars får ni hänga på familjeliv där är det tydligen fritt fram att vara elak!

Sen blir man varm i hjärtat när man får hälsningar av bloggläsare som man aldrig har träffat eller visste fanns! :) ni är bäst!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fnissar lite åt din koppling till FL, för den är så rätt.
Hoppas ingen är dum mot er. Jag vill nämligen kunna fortsätta följa er.

Hur går det med frökens mage? Jag har tänkt på henne och hållit tummen för att det är bättre. Verkar som att sonden bara var tillfällig...? Skönt isf.
Ha en bra måndag.

Hälsningar från en annan avd. på ALB

eliottmedfamilj.blogspot.se sa...

Om det är ni som har fått elaka kommentarer så förstår jag verkligen inte varför. Ni verkar ju vara superhärliga föräldrar! Men det finns alltid folk som ska ha åsikter och det är mycket lättare när man kan vara anonym.
Stora styrkekramar från Hanna med lilla Eliott

hannis sa...

Jätte bra skrivet Frida. Älskar dig!

hannis sa...

Jätte bra skrivet Frida. Älskar dig!

Jenkan sa...

Såg kommentaren som någon mesig anonym skrivit om att maja kanske var stressad. Tror knappast en bebis e stressad för att den åker med mamma och hälsar på kompisar eller åker hem till mormor. Ska man sättas i fängelse bara för att man får barn. Vilken jävla unge skulle må bra att aldrig få komma ut?? Nej Frida de är bara att skita i såna därmänniskor och fokusera på roliga saker. Varför ska de a,lltid finnas människor som ska lägga sig i?? PINSAMT sv den som skrev så till dig.

Anette sa...

Hoppsan, hoppas de inte va jag, hihi... Nä de låter inte som en Anette grej. Fan va gött skrivet.... Asså inlägget... Jag håller med dig. Har slutat "hänga" på familjeliv, de kändes inte bekvämt. Jag har MASSOR OCH MÅNGA runtomkring mig som tycker o tänker om min uppfostran och det har delvis varit jobbgt men samtidigt stärkande för mig som mamma. Jag gör det jag tycker känns bäst för mig. förresten, har hittat en såååå söt väst till Maja. Så nu måste vi träffas. Ska försöka höra av mig :)
Kraaam Frida

michaela med bebis sa...

heja, heja! klart att det är så! alla föräldrar känner sina egna barn bäst och gör på det vis som de själva tycker passar, det är precis så det ska vara! ni verkar i alla fall vara fantastiska föräldrar som ger er flicka galet mycket kärlek, det bästa man kan ge sitt barn!
kram på dig.

Linis sa...

Jättebra skriver Fridis och som du säger vet ni vad som är bäst för er och Maja. Du är den bästa mamman Maja kan ha så stå på dig bara <3 puss och kram

Sandra sa...

Hej! Följer er jämnt och tycker verkligen du har en underbar blogg att läsa, man får sån kraft själv att fortsätta, ni är så otroligt starka! Och ang ditt inlägg, så har du nog rätt! Men man ska inte ödsla tid på folk som stjäl energi!
Heja er och hoppas lilltjejen blir bra nu!

Therese sa...

Jag håller med i allt du skriver!! Men du.Kör ERAT race och lita på att det ni gör är rätt för erat barn och det finns ingen som känner erat barn bäst.Aight? :-)
Kramar.