onsdag 1 juni 2011

Kroppen

Jag har förstått att det här med träning och gravidkilon är intressant. Jag tänkte lägga upp någon slags träningsdagbok en gång i veckan om hur det går för mig. Har varken våg eller måttband hemma men jag får införskaffa det.

Min idealvikt och målvikt ligger runt 55-58kg, jag är 1.60cm

Startvikt innan Ebbas graviditet 63,5kg (några sambokilon extra alltså). Slutvikt Ebbas graviditet 77kg.

Startvikt Majas graviditet 68,5kg (några graviditetskilon kvar). Slutvikt 82kg, herrejävlar!

Idag 6 veckor efter förlossning.





Jag har aldrig egentligen brytt mig om vikten, den visar inte alltid helt rättvist hur man ser ut. Bättre att mäta måtten på hullet, så det ska jag fixa till nästa vecka!

Min kropp kommer aldrig bli sig lik men jag har fått två vackra döttrar istället. Men jag ska kämpa satan för att se normalviktig ut!

Imorse kl 8 var vi på första gympasset på Sats. Det var skönt att få rensa skallen efter en jobbig natt med många jobbiga tankar. Maja tyckte det var dötrist och sov hela passet.

Skeptisk dam på väg till gymmet.


Laddad!


Soet tjej hej!



Jag är ju fotbollstjej i grund och botten. Gillar därför när man jobbar i lag. Så är det några som vill kämpa tillsammans med mig för att bli av med några kilon?? Kom igen nu, behöver all hjälp jag kan få!

8 kommentarer:

Isabell sa...

Fan du är grym! Nu kör vi, vi tar hjälp av varandra.. Ska försöka stötta dig så gott jag kan :D

Anette sa...

Nu kör vi!!!! Jag har börjat lite men har lite mer än dig att gå ner. Kan höra av mig när jag beger mig iväg på kvällarna :)

Cillan sa...

GRYMT Frollan!! du har ju fan gått ner mkt på 6 veckor ändå! keep up the good work!

PW'ar å jogg i sommar? jag bangar inte!

Maria sa...

Du är ju grym Frida! Imponerande vad mycket du gått ner. Jag följer gärna med på löp-dejt nån dag:)

Anonym sa...

Hejar på dig! Du är så duktig och stark. Nu inspirerade du mig att sätta igång med träning.. fast jag har inte fött barn, är bara lat :P. Lycka till med träningen och ha en fin helg.

Anonym sa...

Hej!

här tränas det för fullt också! några kilo kvar! det blir väl svårare för varje graviditet!
tränar du på Sats i Jakan?

Kram

Catherine
Jätte fina bilder på er allihopa!

Angelica P sa...

Jag hänger gärna på, beach 2011 är ju här :) relativt flitig besökare på sats, men även i löpardspåret. Så jag pushar gärna när du känner för det :) hejja hejja!

Susanne sa...

Jag hejar på dig! Vet att det går, var i precis samma form som du för ett år sen och idag väger jag 56 (1,63cm) så det gååår!! :) Jag har lyckats tack vare viktklubbb.se så det är ett hett tips om du vill få koll på vad du stoppar i dig. Stor kram o lycka till!