onsdag 21 september 2011

Mammalivet

Jag fick en väldigt bra fråga som jag tänkte besvara i ett inlägg!

Anonym sa...
Hej Frida! Jag älskar din blogg och tycker att du verkar vara en underbart positiv och glad person. Nu till min fråga. Jag har själv en liten bebis på fem månader som jag älskar mest i hela världen. Älkara att spendera tid och mysa med. Men alla dagar är inte för mig jätte roliga. Känner mig ofta lite ensam och sällskapsjuk även om jag gör saker och träffar folk. Tycker du bara att det är positiv med att vara hemma? Nu blev det en jätte lång fråga. Massa kramar!

21 september 2011 16:46


Hej!
Först vill jag bara säga tack, jättetack!
Nu till din fråga. Gud nej det är verkligen inte bara positivt att vara hemma. Det kan kanske verka så i bloggen då jag har valt att berätta om mina roliga dagar, men självklart har även jag tråkiga och mindre bra dagar som alla andra.

Som du skriver så älskar även jag att vara hemma med min Maja, sjunga, busa, mysa och kärleken. Det är hur mysigt som helst större delen av tiden. Men det finns alltid två sidor av ett mynt! Jag kan vara ganska så less på att gå hemma också. Man tröttnar liksom lite på att amma, byta blöja, städa, laga mat, tvätta, fika, och framförallt PRATA BARN. Jag kan få kliattacker av allt prat om barn, förlossning, graviditet och allt vad det innebär. Jag kan känna att jag dåligt nutidsorienterad och att hjärnan går på lågvarv och energinivån är låg. Jag längtar efter arbetslivet, kolleger, utmaningar, hårt arbete, fredagsfnittret, lunchrasterna, konferens, AW....ja ni fattar!

Vissa människor tar energi och vissa ger mycket energi. När jag är less på att vara "hemma mamma" så försöker jag träffa mina vänner som ger energi och blir bara "mamma". Att bara få byta miljö och umgänge behöver jag för att få energi och känna mig stimulerad. För visst blöjmärken var jätteroligt att diskutera under Majas första månad...:)

Kramar Frida

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då är jag inte ensam =)) Tack underbara du!

K sa...

Älskar det här inlägget! Du är mer än välkommen att få vara "mamma" med mig älskling :)