onsdag 28 september 2011

Sjukgymnasten

När vi var på BVC sist så tyckte tråk-tanten att Majas huvud var lite platt baktill. Så hon skickade en remiss till en sjukgymnast. Han var jätteduktig och Maja med! Han tyckte att Majas huvud såg väldigt bra ut och att hon nog bara hade ärvt sin mammas huvudform. Förlåt älskling! Skönt att höra i alla fall.

Idag har Maja vart sig lik och allt har vart roligt igen. Maja är verkligen morfars tjej, idag sträckte hon ut armarna och ville komma till honom. Hallå, mamma och pappa då? Sötnosen!




7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej jag undrar hur ni gör med maja och tvn. Jag har själv en dotter och barn ska inte ha för mycket intryck bla bla. Jag skulle aldrig använda tvn som barnvakt och i början kollade jag inte ens själv på tvn om hon var vaken. Men nu har jag ibland på tvn när jag själv ser på den och försöker se lugna saker där det inte är allt för mycket bild bytten. Intressant att se hur andra ställer sig till frågan. Tack för en super bra blogg!

Isabell sa...

Tummen ner för tråkt-tanten tummen upp för sjukgymnasten.. Hoppas han var snygg ;) dom kan ju va det, lite mysiga sådär..
Världens sötaste Maja <3 Charmtrollet!

Familjen Semla sa...

Hej! I början ser dom ju inte längre än näsan räcker men nu är tvn jättespännande. Vi använder absolut inte tvn som barnvakt men visst står den på ibland och då tittar hon nyfiket. Jag tror man känner själv om det blir förmycket. Maja älskar att titta på golf, det är ju grönt och fint och väldigt stillsamt. Men man kanske ska undvika en actionrulle :) kram och tack!

Nej princess inte snygg men väldigt trevlig och han hade bra hand om barn :) puss!

Anonym sa...

Jag har funderat på en sak. Många verkar ogilla de på BVC. Hur kommer det sig? Min erfarenhet är precis tvärt om så jag är lite nyfiken vad era erfarenheter säger. Jag har själv gått med min äldsta till BVC i Kallhäll (fram till i somras) då vi flyttade, och har inte upplevt saker som "pekpinnar" osv.

En som undrar...

Anonym sa...

Hej!

Men är det inte bättre att BVC-tanten vill kolla upp saker en gång för mycket än för litet? Det hade varit värre tycker jag om de inte ville undersöka saker vidare om de misstänkte något. Så känner jag iaf.

Familjen Semla sa...

Hej! Jag tror säkert det beror på vilken barnmorska man får och hur man själv är som person. Jag tar gärna emot råd och pekpinnar så kan jag själv välja hur jag vill agera utifrån dessa. Tyvärr så känner jag inte att jag får varken råd eller pekpinnar av min. Hon undrar om jag har några frågor, sen när jag ställer mina frågor så kan hon inte ge mig några svar. Så då söker jag information på egen hand :) men som sagt det är säkert olika. Kram

Självklart är det superbra att kolla upp en sak förmycket, verkligen! Det kanske inte lät som de i inlägget?! :) men ibland kan vissa saker skapa oro och då blir man lättad och lite lite arg över att ha gått runt och oroat sig i "onödan". Men jag håller helt klart med dig! Kram

Cattis sa...

Haha, Frida, jag känner igen mig i det du skriver. Jag var galet frustrerad i början av min tid på BVC. Inga raka svar bara en massa allt är normalt, så kan det vara bla bla bla. Jag vill kunna ställa en fråga och få ett svar men det gick inte. Jag fårstår dom å en sidan men samtidigt är det inte lätt som nybliven mamma.
Jag gjorde som du, frågade andra mammor och läste på nätet.

Vi åkte oxå på sjukgymnastsvängen (jag tror dom får provision ;-)), och jag blev oxå orolig. Det är inte helt lätt, hormonfull och så...