söndag 13 oktober 2013

Napp och vagn

Nu har vi verkligen testat alla nappar som finns på marknaden, han förstår inte. Han slickar på den som en liten kattunge. Nu hoppas jag på att han börjar suga på tummen. Det största problemet är att han inte kan komma till ro och somna i vagnen trots att man går och går. Tillslut blir han hysterisk och man måste ta upp honom. Hade han tagit napp hade det inte varit några problem :)

Idag har vi i alla fall övat på att somna i vagnen, det har gått bättre och bättre för varje gång. Nu somnar han nästan helt utan gnäll, inget gråt i alla fall. Så större delen av dagen har vi stått i solen i stäket och rullat vagnen fram och tillbaka. Fantastiskt höstväder!

4 kommentarer:

Caroline sa...

har ni provat difrax nappar? googla och beställ hem, vi hade samma problem med ebba,.hon slickade och tyckte att det var för stort i munnen antagligen, sen hittade vi difrax som finns i många olika storlekar, vi köpte -0-2 mån (prematur ) men finns många.
lycka till kära ni, försöker lära mig allt jag kan av rt då det snart är min tur att bli tvåbarnsmamma ;)
kram

Moster Ida sa...

I den där åldern hatade Isak vagnen! Han fick somna i famnen och sen la vi ner honom i vagnen och gick ut! Så ett tips är att se till att han somnar innan ni går ut helt enkelt :)
Puss

Anonym sa...

Tyvärr tror jag inte det går så mycket att göra. Han är så liten än. Min dotter gillade heller inte vagnen i början. Var hon mätt kunde hon ligga om jag gick fort. Och då menar jag fort. Oftast tog det en timme innan hon kom till ro och somnade ibland fick jag vara ute och gå i 1.5h innan hon somnade. Jobbigt var det, men med tiden började hon acceptera vagnen - men den fick aldrig stå still (rulla fram och tillbaka på stället gick inte) för då satte hon igång och skrek. Bärsele var ingen hit heller. Så det var bara att gilla läget. Var jag tvungen att gå ut så fick hon skrika helt enkelt. Det är såklart jobbigt för stunden, men det blir bättre med tiden.

Anonym sa...

Har ni prövat NUK genius? Finns oxå i massa storleker 0-2 är en preme napp som är en favorit :)