måndag 16 december 2013

Öroninflammation

Imorse när jag skulle lämna Maja på Trollis så var hon jätteledsen och ville verkligen inte. Hon har vart lite kinkig dom senaste dagarna och trött. Vi tänkte att det kanske berodde på att hon har vart sjuk så länge. Väl hemma igen med båda barnen så såg jag att hon hade var i hela örat. Och feber på 37, 5. Så vi fick tid på närakuten nu ikväll och visade att hon hade hög sänka och öroninflammation. Så nu får hon penicillin så vi hoppas att hon hinner bli helt frisk till fredag då vi ska flyga.

Så våra dagar är inte speciellt roliga. Men det är tur att vi snart får komma iväg på semester och till sol och värme :)

Dagens positiva är att båda barnen sov 3 timmar på dagen, samtidigt. Jag hann sova 2 timmar (Philip sover 30min i stöten från midnatt till väckning =megatrött mamma) och plocka lite hemma! :)

1 kommentar:

Eva-Maria sa...

Stackars liten! Skönt att ni fick hjälp snabbt och antibiotikan hjälper väldigt fort. Det var precis samma för Gry som blev dålig veckan innan vi skulle flyga, jag bokade tid hos en öronläkare efter att kuren var avslutad för att få bekräftat att öronen inte var röda och inflammerade. Dom såg som tur var fina ut. Hon gallskrek en hel natt och var sååå ledsen, så ont gör det definitivt.

Skönt med 2 timmars sömn:)

Kram till er