fredag 19 augusti 2011

Grattis Maja 4 månader!

För 4 månader sen var den lyckligaste dagen i våra liv, sötaste lilla Maja kom till oss. Det vart så självklart att det var du som hade legat där i magen i 9 månader, även om jag hela tiden trodde att du skulle vara en lite pojke. Älskade Maja!


När Maja var en vecka gammal längtade jag (även om man inte SKA längta utan ta vara på alla olika perioder) till den dagen Maja skulle fylla 4 månader. Då skulle jag äntligen slippa amnings helvetet, idag tycker jag att det är supermysigt att amma och vill inte sluta än. Idag skulle jag nog uppskatta den första mysiga tiden mer, även om det är mycket roligare nu!

Idag är Maja en alldeles egen person med sin egna lilla personlighet. Hon har humor, hon skrattar så hon kiknar när jag gör mig till och busar och skojar med henne. Hon verkligen älskar när man sjunger för henne och skiner upp som en sol. Hon har ganska kort stubin och ett temperament som en ilsk spanjor. Men hon är absolut inte långsint utan blir glad igen så fort man fjantar till sig. Hon är en social bebis som gillar när hon får uppmärksamhet och det är liv och rörelse. Hon blir väldigt lätt uttråkad! Hon är en blandning mellan mamma och pappa, hon har fått Niklas snälla och glada sida och mitt temperament.

En vanlig dag i Majas 4 månaders gamla liv kan ungefär se ut så här:
Ca 8-9 Frukostamning
Ca 10 Förmiddagsvila (i allt från 20 min-1,5tim)
Ca 11 Lunchamning
ca 13 Lunchvila (20 min - 1 tim)
ca 14 Eftermiddagsamning 1
ca 15 Eftermiddagsvila (ca 45min)
ca 17 Eftermiddagsamning 2
ca 18 Kvällsvila (ca 30min)
ca 19 Kvällsamning
ca 20 Gonatt
1-2 nattmål

Och däremellan blir det en massa bus!

Grattis våran älskade Majabus!


7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis majjis <3
så otroligt vacker er dotter är!

beciell sa...

VILL DU HA ENKLA SHOPPINGPENGAR?? Samla poäng genom att delta i undersökningar och annat kul! Poängen växlar du sedan in mot ett RIKTIGT presentkort som du får hemskickat från tex H&M (jag fick precis ett kort på 150 kr hemskickat) bli medlem här, helt gratis och tjäna pengar att shoppa för enkelt! http://www.gratismakeup.se/?r=191211

Fiffi sa...

Grattis Maja, saknar dig!<3

Moster Ida sa...

Grattis Maja! Vad fin hon är i citron klänningen! Isak står och vinkar till bilden på henne i inlägget just nu och ropar "hej Maja!!!" :)
Kramar från oss i Solna

Anonym sa...

Hur kommer det sig att ni kallar er familj för "Semla"? :)

Zandra sa...

Grattis Majabus!
Tänk 4 månader redan, det går så otroligt fort..

Ha en fin helg!
KRAMAR

Familjen Semla sa...

Maja tackar och bockar! :) ja tiden går verkligen för fort!

Vi kallar oss för familjen semla för att Niklas kompis kallade honom för en "gräddig semla" när han hade fått lite sambo hull. Och det passade ju även in på mig :) semlor!