torsdag 22 mars 2012

Torsdag och snart helg!

Vi började dagen med en förmiddagspromenad med Nathy, Elsa och Elli. Maja hade precis sovit och tycker att det är sådär halvkul att åka vagn när hon är pigg. Så det fick bli damens premiärtur framåt, det var toppen i en halvtimme sen vart även de tråkigt! I nya vårjackan och allt.



Efter följde dom med oss hem och käkade lunch med moster och mormor. Hanna hjälpte mig att färga utväxten. Kör alltid med den här färgen, inte så kul men billigt!



Maja fick en sångpåse av gegga-Linda från "Oskar&Ellen" när hon föddes. Maja älskar den! Och jag får sjunga om och om igen. Bra tips på present alltså!







Pappan ska på AW imorgon, så vi passar på att ha fredagsmys idag!



Min första egna "bea" eller dragonsås efter Linas recept. Nu är det slut på den vanliga kassen. Nästa leverans blir det barnkassen, hej Svenssons på riktigt!



Majs kan vara bästa tidsfördrivet någonsin, som ett ljus sitter hon och pillar.



Sist men inte minst. Maja har fått förskoleplats! Åh hon kommer verkligen älska förskolan tror vi!!! Den 13 augusti börjar hon på piazzan. Vi fick inget av våra tre val men vi är nöjda ändå. Så nu blir det till att boka in en besökstid för att kolla in stället. Nu håller vi tummar och tår att även Elsa får plats där! Herregud vad hände med vår lilla Snorpa?

4 kommentarer:

Jennifer sa...

De går helt sjukt fort. Jag trodde aldrig Colin skulle börja på dagis men nu går han med sin ryggsäck och vinkar till mig varje morgon.

Cattis sa...

Kul med förskola och bra att ni är nöjda. Vilka hade ni valt? A:s mammagruppskompis går på piazzan, hon stormtrivs. Dom är jätte nöjda.

Familjen Semla sa...

Ja så galet att tiden försvinner så fort. Det är väl det som gör att man kommer vilja ha fler barn?! :)

Vi hade valt svetsarn, kopparn och boliner. Idag hade vi nog valt annorlunda. Åh va skönt att höra! Vi hoppas att vi får en bra känsla när vi ska hälsa på :) ni trivs på cylinder?

Cattis sa...

Ja, det är inte lätt det där med valen och jag kom ihåg att jag tyckte det var hetsigt innan vi fick plats.
Vi trivs super på cylinder, A älskar att gå dit och nu börjar det bli svårt att få med honom hem :-)
Jag tror ni kommer få det bra!