onsdag 20 januari 2010

Babyträning

Igår var vi hemma hos min moster Ida i Solna. Hon är vår mentor i hela denna cirkus med att skaffa barn. Hon fick barn i Juni förra året och därför är hon ett perfekt bollplank för de miljoner frågor som vi har.
Att skaffa barn är givetvis det bästa man kan göra enligt min syn. Men det är ju en djungel det här med barnvagn och föräldrarledighet. Detta är givetvis ett I-lands-problem, men för en kort och allmänt liten man är detta rätt svårt. Så därför får Ida stå ut ett tag tills vi lär oss att hitta i djungeln.

Min kusin Isak har blivit så himla stor. Han är med mycket mer nu och han börjar förstå vad livet handlar om. Igår spelade en han den första symfonin av Mozart, ganska imponerande för en man som är 7 månader gammal. Dagens ballaste sak: Han vinkade till mig!



Din amigo Nitch

4 kommentarer:

Anonym sa...

iiiih sötiiis, ps hoppas ni tar de lugnt med objektivet, jag har ju en nyckel iutbyte :P emelie

Moster Ida sa...

Roligt att kunna hjälpa, det är ju så otroligt spännande det här :) Vad gullig du är, moster loves you lots! Puss

Å moster igen... sa...

P.S Kul att ni skaffat en sån där grej där man ser hur "Sigge" växer!D.S

Sandra Karlsson sa...

Hej Niklas! Sandra Karlsson från skolan här. Hittade er blogg via Frida. Ser att ni ska få barn, STORT GRATTIS! Kan bara säga att det är underbart om än jobbigt!! :P Fick själv en liten son i början av december. Lycka till med allt! Hälsningar Sandra