måndag 18 januari 2010

Vart fan är min handskar?

Mina vänner. Vem har tagit mina handskar?

Del 1


Stäket, Lördag 16/1, 23:30. Polisrapport:
När Lilleman skall ta på sig sina fashionabla skinnhandskar är det plötsligt borta. Förgäves försöker han ropa efter svar, men ingen svarar. En tillsatt grupp börjar leta, men till vilken nytta? Vi har en tjuv ibland oss. En som gillar småkillars handskar. En riktigt vidrig typ. Polisen tillsammans med Lilleman har satt ihop en "skäligen-misstänkt-lista". En CSI-grupp skall på Onsdagen den 20/1 leta efter fingeravtryck och skoavtryck. Du kanske kan ljuga, men bevisen ljuger aldrig. De som är misstänka kommer att kallas till förhör på polisstationen på Birger Jarlsgatan. Nu sätter vi dit dem!

Del 2

Vilken jävla lördag. Jag hade inga förväntningar, visste inte ens om jag skulle gå ut med hela gänget eller supporta min fru och vara hemma med henne. Jag valde de förstnämnda. Jag vet inte riktigt vad som hände, men alla blev helt galna. Det kan vara någon ny Tjernobyl-effekt, men jag är inte riktigt säker på det. Ska ringa något kärnkraftverk och kolla om de hade några katastrofer under lördagen. Det var iallafall någonting i luften som gjorde att alla överspårade. Oförglömligt!

Del 3

Jag har världens bästa fru. Hon älskar att planera saker i tid och det skall nästa alltid finnas en struktur, ev ett körschema. Igår kväll städade vi och gjorde fint. Efter det började planeringen av inköp till den nya lägenheten. Totalpris: 61.000 kr.
När vi är klara med renoveringen och inköpen kommer vi troligtvis ha världens vackraste trea. Bildbevis kommer!

MVH

The one and only Nitch

9 kommentarer:

Nicke sa...

det låg ett par skinnhandskar på räcket i hissen i fredags, på jobbet alltså, kan de ha varit dina måntro?

Linda sa...

hahaha hoppas det är dina.

Familjen Semla sa...

Nej det var inte mina. De var för stora

Linda sa...

Ett riktigt mysterium det där.

Mathilda sa...

Haha!
Har Fossli erkänt än?

Jag såg henne i förorten idag med handskarna på. Hon tok njöt.
Höll på o smekte handskarna mot sin kind o log hånfullt för sig själv..
Så typiskt henne alltså.

Nathalie sa...

Jag var förbi MIO idag,då såg jag Fossli med ngt svart,glänsande på händerna samtidigt som hon gick runt och typ älskade med möblerna..

Anonym sa...

Alltså, jag har alltid tyckt att den där Fossli verkar vara en skön och snäll tjej men nu har jag helt ändrat uppfattning. Hon känns lite sådär creepy.

Linda sa...

Förra var från mig. Var inte min avsikt att vara anonym, blir så mycket snack då. HEJ! Linda J

Stili sa...

Den där Fossli kan man verkligen INTE lita på!