måndag 25 januari 2010

Who Valley

Vemdalen is the new black.
Efter en otroligt trevlig bilresa, med ett pitstop på Vägrogen "Vidrig mat" var vi äntligen framme. En fjäll-stuge-dröm speglades mot Golfens vackra struktur. Utsikten var magnifik över den upplysta backen. Luften var ren. Sveriges motsvarighet till Aspen?

Vi kastade in grejerna i våra rum, tog en bira och en jäger. Iallafall Jag och Georg. Lite dö-tv för att senare börja ladda inför skidåkningen.

Fredag
Dagen började fint. Var i backen redan kl 10:00. Tre skidåkare och en ungdom på snowboard. Lilleman var självfallet den sistnämnda. Det var sista dagen någonsin som jag åkte bräda tror jag. Ska börja satsa mer på Skidåkning så jag är i världsklass sen när "Sigge" skall börja lära sig. Georg levde upp till sina rykten, Linda var snabbast i backen och Frida "mammaåkte" och var den vi fick vänta på. Men det var rätt mysigt ändå! Matstället hette Anorak och serverade troligtvis världens bästa pommes frites. Jag och Geggan drack även en annorlunda sak. Svettkörtlarna på en bäver mellan genitalierna och anus, i shotform. Smakade sådär måste jag säga. Men verkligen värt det. Fredagskvällen avslutades med Tacos, På spåret och Skavlan. Hej vuxenkväll!!

Lördag
Min skiddag. Inte alls lika vass på laggen som på bräda. Men mitt mål är som sagt att bli världklass. Fumlig med stavarna som fan. Men de är bara att fortsätta träna. En rätt kort skiddag. Morsan blev trött och de brann i hennes lår som hon valde att uttrycka sig. Tog återigen en lunch på Anorak. Bävern var givetvis åter på vårt bord. Hem till stugan och spelade "Rappa Kalja" och mycket skratt därtill, för att sen bege oss till Bowlinghallen för middag och Bowling. Det var aldrig något snack om vem som skulle vinna. Efter en risig första omgång, dominerade jag den andra totalt.



Tack för en fantastisk helg gänget!

MVH

Nitch Ranelid

4 kommentarer:

geggan sa...

Bra summering Nitch

Moster Ida sa...

Hello! Ni verkar ju ha haft det kanon, en riktig vuxen semester :) Men du varför kan du inte lära "Sigge" snowboard? puss

Familjen Semla sa...

Det kommer senare Ida, men det är försvårt när man är liten :)

Moster ida sa...

Okej, tänkte bara att tjejer faktiskt oxå kan ;) men börja ni med skidor! Jo tack jag vet att det e svårt... När man e stor oxå faktiskt!