måndag 7 juni 2010

Bra dag.

Igår var en bra dag! Jag och Niklas var för första gången ensamma och jag var utanför tomten för första gången.

Jag och Niklas åkte till steninge slott och fikade, vi var på loppis och fyndade 3 st stolar och en ängel för 100kr. Vi var i Sigtuna och åt glass och kollade in buggtåget som gick genom stan. Vi hade besök av farmor,farfar,Mats och Malin. Vi kollade på tjejernas (Kallhälls ffs) match. Dom hade en tyst minut för Ebba och spelade med sorgeband, det var så fint. Vi träffade en massa underbara vänner på matchen och åt middag tillsammans efteråt.

En skön och viktig dag för mig och Niklas som innehöll mycket skratt och lite gråt. Första dagen tyckte jag att allt det mesta i mitt liv innan hade vart oviktigt (förutom familj och vänner). Nu har jag insett att det oviktiga blir så otroligt viktigt för att man ska kunna leva vidare och vara lycklig.

Kallhäll vann med 6-1 och dom gjorde det för min, Niklas och Ebbas skull står det i matchreferatet. Tack!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint, beundrar er styrka så otroligt mkt!

Martina sa...

Jag beklagar verkligen! Känner Verkligen med er fastän jag inte varit med om det själv, men jag har barn själv.

Allt kommer att lösa sig, det gör det alltid. Men Ebba finns alltid i tankarna.

Jessica sa...

Va fint och skönt att ni har så bra och fina vänner och familj. Härligt att ni kunde ha en bra dag. Ju längre tiden går dessto fler kommer ni att ha det är jag övertygad om. Kram på er

Anonym sa...

gud.. vad glad jag blir när jag läser detta. tänkt på er otroligt mkt å fäller en tår då och då. ni är så otroligt starka och beundrar er verkligen för er.. och jag vet att ebba ser er och är väldigt stolta över ha er som föräldrar!

sigrid sa...

Frida, jag har tänkt på dig och Niklas varje dag. Mitt hjärta gjorde så otroligt ont för er när jag fick höra vad som hänt. Ebba har världens finaste föräldrar och jag önskar att jag kunde ge dig en kram och säga att allt kommer att bli bra igen. Det kommer det, men se till att känn alla känslor och sörja nu.
Jag håller om dig i tankarna tills vi ses!
Kramar/Sigrid

Anonym sa...

Ni har förlorat ett barn. Ni FÅR sörja längre än sex dagar!

hannis sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Denice Fossli sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Moster Ida sa...

Låter som ni hade en mysig dag och så fick ni vara lite själva också, skönt kan jag tro... Lite skratt och lite gråt, så kommer det nog vara ett tag och huvudsaken är att ni gör det på ert sätt! Tänker på er. Puss

Anette sa...

Nya värderingar och nya upptäckter både emotionellt och psykiskt är den nya vardagen. Det är en lång process som jag önskar er all lycka med och att ni hör av er när råd el en pratstund behövs...
Det här är sant: Pauline sa att nu har Sofia en kompis och en farmor i himlen med sig. Gissa om tårarna rann :)

Kram till er båda, från Ängeln Sofias mamma.

Anonym sa...

vad var det som hände med Ebba?