torsdag 13 januari 2011

Dante update

Idag har jag vart på Dante nästan hela dagen. Det tog lite extra tid då min barnmorska är sjukskriven och jag skulle få träffa en annan. Träffa även min kurator och prata av mig lite, skönt!

Förutom lite lågt järnvärde så såg allt perfekt ut. Bebis hjärta slog så fint, 146 slag/min. Det är fantastiskt att höra lilla hjärtat slå.

Vart lite förvånad när vi skulle mäta magen. Jag trodde att jag skulle ligga långt över den normala kurvan, men icke! Min mage är normalstor. Hade även gått upp ett kilo (totalt 5kg) sen sist. Så nu blir det till att skärpa sig med alla sötsaker om jag ska klara 80 strecken som är målet. Sen blir det till att göra en Katrin Zytomierska!! Pepp!

Nu, mammavila innan min Nicha kommer hem. Love!











4 kommentarer:

Anonym sa...

En katrin vadå?

Anonym sa...

Katrin som är tillsammans med bingo rimé. Hon köde en special diet efter hon fått barn och tappade kilon snabbt. :)

Moster Ida sa...

Äsch, stirra dig inte blind på den där jäkla vågen! Huvudsaken att ni båda mår bra, sen kan det väl va nåt kilo hit eller dit?! Förstår dig dock, men det är ju normalt att gå upp 10-20 kilo så håll inte på å noja! Vi ska starta LCHF på måndag här hemma har vi tänkt, eller ja, kanske försöka är ett bättre ord haha... Vi får se hur det går! Jag kör en a´la Katrin oxå, men 1,5 år försent ;)
Kram

michaela gravid v40 sa...

Så skönt att allt såg perfekt ut..kommer säkerligen bli en perfekt bebis också ;)
Ha en mysig kväll!