onsdag 26 januari 2011

Skötväska

Jag har lite smått börjat kolla på skötväska för det ska tydligen vara bra att ha när man får bebis. Min första fråga till er rutinerade i den här bebis djungeln, måste man ha en väska som är en skötväska eller fungerar det med en vanlig väska?

Jag tycker att dom flesta skötväskorna är riktigt fula och på tok för dyra! Så har ni några tips på snygga så ös på!

Har hittat två stycken som jag tycker är riktigt söta. Vet dock inte om jag vill ha en "söt" eller "cool sportig" väska. Vilket I-lands problem!!

Här kommer dom i alla fall, vilken är finast 1 eller 2?

1. Minirose


2. Briar Rose

11 kommentarer:

Anna sa...

Det är bra med en väska som har fack för iaf en termos och vällingflaska. Plats för blöjor, våtservetter och små handdukar. Dessutom en väska som både du och mannen kan bära...:-) han har säkert inga problem med en blommig, men iaf. Fack på utsidan är smidigt oxå.

Angelica sa...

Du behöver ingen skötväska bara du som sagt får plats :) jag hade en vän hon hade dom "gammla" Everest väskorna med axelrem och ett fack funkade super bra:)

Moster Ida sa...

Visst kan du ha en vanlig väska istället... Men det är just det där med bra fack och du gillar ju när det är organiserat haha, och det är lättare att hålla ordning om "var sak har sin plats" dvs blöjor,tvättservetter,extra kläder etc. Mycket grejer blir det i väskan i början! Kram

Anonym sa...

En skötväska som kan fästas på vagnen är praktiskt. Vi köpte en som hör till våran emmaljunga en sporty,neutral som mannen gick med på att bära på om han måste,ingen blommig till han eller ;)Vanliga fungerar ju också fint men som tidigare nämnt ovan,många fack där var sak har sin plats är bra :)

Cattis sa...

Jag valde svart för att det är enklast, passar till allt (sån är jag)och står emot smuts.
Fack är ett måste för mig som vill organisera. Hänga på vagnen fästen är väldigt bra för då kommer den i rätt höjd.
Jag valde skip hop då många rekomenderade den, jag är nöjd. Men jag håller med om prisbilden..

Mathilda sa...

Ha ha! men det är ju skillnad om man är gravid eller går på kryckor eller så men är man fullt frisk så ere väl ändå lite skumt kan jag känna ;)

P.S jag tycker den första väskan är finast.

Puss!

Anonym sa...

jag tycker Briar Rose va finast!
jag tycker du ska inhandla den väskan du gillar.. så får niklas köpa sin kill-skötväska till om han vill gå ut själv me bebis i framtiden. de vet jag många som har gjort.

Anonym sa...

Med en blommig väska kommer alla att ta för givet att det är en tös ni har, även om så inte är fallet..
På babyproffsen har de bra skötväskor Neutrala med knappar så man kan spänna fast dem i barnvagnen eller helt enkelt hänga över handtaget.

Anette sa...

Baby Björn har fina väskor men tunga... Dom har utförsäljning på babyland barkarby, kanske hittar du ngt där? Jag har en baby travel väska, billig o bra.
Men på tradera jan du nog fynda en fin väska för inte en sån stor slant :)

Frippi sa...

Nikki är van vid att bära mina handväskor då min rygg inte riktigt klarar det ;) han bryr sig nog inte om den skulle vara blommig (annars får han köpa en egen). Sen när det gäller genus diskussionen så får man gärna tro att det är en tös för jag har blommig väska, jag har en rosa termos också, då matchar det ;)

Men jag gillar ju ordning och reda så det måste nog bli en skötväska ändå! :)

Finni - Elliotts morsa sa...

Jag använder ju mina vanliga väskor med speciella väskkrokar så att man kan hänga dom på vagnen :)