torsdag 12 april 2012

Begravning för fina mormor

Idag har vi haft begravning för min mormor. Mormor var väldigt sjuk i alzheimers i många många år. Så vi har på ett sätt sörjt henne länge. Men idag fick vi minnas och sörja henne som den fina människan hon var när hon var frisk. Mormors underbara personlighet har gjort min mamma till den fina person hon är idag. Där sympati och empati är en stor och viktig del! Min mamma har fört det vidare till oss barn och jag ska göra allt i världen för att föra detta vidare till Maja. Min mormor älskade även att vara värdinna, att simma och Orust. Så nu sitter hon uppe bland molnen och bjuder morfar och Ebba på en massa god mat i en Orust liknande miljö. Fina mormor Gerd Margareta Wallgert <3









Min Mamma, Maja, Morbror och "pyssling" Sam.









Mormor hade älskat dagens tillställning, hon hade stått i centrum, busat med barnen och lekt kurragömma. Hon hade gömt sig uppe på diskbänken, det gjorde hon alltid när vi var små, tokmormor.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag beklagar. Hemskt att förlora någon nära kär. Men hon får det säkert bättre där hon är nu än hur Jon mått senaste tiden. Frisk och kry och träffar alla kära där uppe <3

zandra sa...

Ebbisen kommer ta hand om din mormor.
Vilken fin tillställning i din mormors ära ni fixat.
Ta hand om er.
Kramar <3

Isabell sa...

Jag träffade henne endast när hon var sjuk men kunde känna hennes värme.. Hon älskade din mamma och tyckte allt var så vackert, älskade olika material och färger <3

Cillan sa...

Jag kommer ihåg när vi var mindre och hängde hos er, när hon var där å alltid kallade er och oss för "hjärtat" så himla fin! Vila i frid! <3

Denice Fossli sa...

Hon kommer ha det kämpebra bland molnen med lilla Ebbisen. :) <3

Caroline sa...

Helt rätt Frida, med sympati och empati kommer man långt i livet. Det är fina, underbara egenskaper!
Roligt att träffa dig och prata med dig senast:)

Kramar från Carro :)

Familjen Semla sa...

Tack finaste ni!!! <3