söndag 15 april 2012

Uppdatering sömn

Men hur grymma morsor har vi inte som läser? Taaaack snälla för alla kloka tips!! :)

Maja somnade helt själv med hjälp av nappen från att hon föddes till 5 månader. Sen ville hon ha oss nära vid läggdags. Vi har aldrig provat några metoder då vi aldrig haft problem med att få henne att sova. Jag har hört både bra och dåligt om 5 minuters metoden, eftersom vi inte har testat så kan jag inte veta. Men just nu känner vi inte att vi vill testa, hon har ingen snuttis så behöver hon mig eller Niklas där så får hon det. Om en vecka kanske vi känner annorlunda! ;)

Idag höll vi henne till kl 11, så sov hon 1,5h. Somnade i 10 min i bilen vid 16.30, typiskt! Sen var vi i parken och gjorde av med massa energi, badade, läste bok, välling och i säng. Vad tror ni händer? Jo då bajsar hon, haha man orkar inte! Bytte blöja och ner i sängen igen. Det tog 45min, och då var hon dötrött hela tiden. Varför ge upp och sova liksom?!

Vi tar nya tag imorgon! Hon gråter inte i alla fall det är ju något positivt....:)









Inga kommentarer: