måndag 2 april 2012

Konstiga!

Jag stör mig på väldigt få människor och människors beteenden. Men är det något jag stör mig på så är det "ni passar in kompisar och alla andra får inte vara med". Det finns en rad olika livssituationer som innehåller dessa typer av människor, men "människosorten" är densamma.

Ex. Vi umgås bara med andra par och ni som är singlar blir inte bjudna. Vi umgås bara med vänner som har barn och har man inte det så blir man utesluten. Eller tvärtom!!

Skulle kunna dra exempel i all oändlighet. Jag förstår att man kan ha mer gemensamt med människor i samma situation men varför utesluta andra? Man lär ju umgås med sina vänner för deras egenskaper och inte för att ni är "par" och vi med?

Jag och Karinni har helt olika livssituationer. Jag är småbarnsmorsa i förorten och Karin är en trendig singel i innerstan. Ändå har vi mer gemensamt än någonsin! Och hon ger mig positiv energi, love
you!

Hej uttråkad och tankarna far runt, men mysigt är det!



6 kommentarer:

Hannis sa...

Dagens sanning!

Anonym sa...

Word!

True Love 2010 sa...

Ibland är folk skumma.

Bea sa...

Jag håller med dig till fullo!

Anonym sa...

Bra skrivet. Många av mina vänner har barn och inte jag. Plötsligt känner man sig utanför och inte lika viktig.... Förstår att man har mycke gemensamt som småbarnsförälder och så men riktiga vänner växer inte på träd!

Familjen Semla sa...

Nej precis så, bra vänner ska man vårda oavsett hur olika liv man lever. Viktig viktigt!