onsdag 24 mars 2010

Gravidkompis

Jag har fått frågan flera gånger om jag har skaffat någon gravidkompis. Måste man ha en gravidkompis? Underlättar de graviditeten? Vad gör man med en gravidkompis? Går på gravidmassage och gravid yoga? Pratar foglossningar och blöjor?

Jag har massor med underbara ogravida kompisar och jag skulle aldrig byta bort dem mot varken foglossningsprat eller blöj prat! Så skaffa sig en gravidkompis eller inte?

Jag har ju fina moster Ida som hjälper mig i bebisdjungeln, men hon är ju dock inte gravid ;)

5 kommentarer:

Cattish sa...

Nä, det tycker inte jag att man behöver. Jag har ingen speciell gravid kompis. Har dock kompisar med barn och det kan ju vara skönt att kunna fråga saker man undrar om och kanske bara prata av sig ibland.
Men sen är väl kompisar kompisar gravida eller inte. Man byter ju inte för att man är gravid.

Kanske kan vara mer sen när man inte är gravid längre, då kanske man behöver andra hemma på dagarna kompisar :-)

Oj, vad långt det blev nu...

Frippi sa...

Skönt att höra :) då kanske vi kan bli hemma på dagarna kompisar när jag har fött ;) hur mår du? Snart smäller de väl?

Princess sa...

Skulle bli ledsen om du bytte ut mig mot en rund sak!!

Du är det bästa gravida kvinnan jag vet!!
Vackraste oxå för den delen!!

Cattish sa...

Klart vi kan! Kommer ju vara jättenära.
Jag mår bra, lika smidig som barbamamma men det är bara att gilla läget.
5 veckor kvar idag, känns overkligt nära.

Frippi sa...

Oohh spännande :) lycka till om vi inte hörs innan!