tisdag 24 januari 2012

Instängda

Vi har knappt vart utanför dörren på snart 3 veckor. Uttråkade är bara förnamnet! Vi saknar öppna, alla mammor och bebisar.









När vi är hemma så har vi tränat på pratet och vad saker och ting heter. Maja säger numera Kaaa till sina katter (och hunden), hon letar reda på sin hund när man frågar vart den är och pussar den. Hon vet vart sin hoppko är. Hon "pruttar" med munnen när vi kollar på bilarna i fönstret. Pekar och säger där och titta till allt. Hon vinkar hej och hejdå och älskar att pussas. Det stämmer verkligen att det blir roligare och roligare för varje dag som går. Älskade barn!

3 kommentarer:

sofia sa...

oj varför har ni inte varit ute på 3 veckor? måste va tufft! men din lilla är ju grymt söt ,underbara bilder!=)

cecilia sa...

Har lilla madamme varit febrig till och från i 3 veckor?
Låter inte alls kul :(

Jag har skrivit kommentarer tidigare om att mamma-känslan rocks och skulle råda dig att lyssna extra mycket på den nu.
Ibland är det normalt att ett barn har feber så länge, men ibland är det inte normalt och tyvärr är inte BVC alltid lyhörda nog att upptäcka dessa fall.
Är du det minsta orolig eller känner att något inte är som det borde med Maja, då tycker jag att du ska gå till botten med hennes långvariga feber.
Är det i slutändan "bara" tänderna som spökat så är ju det superbra! Men, det där kan nog bara du och Niklas känna som är närmast Maja.

Jag menar såklart inte att oroa i onödan. Men, jag önskar faktiskt att någon sagt detta till mig för lite drygt ett år sen. Så jag kan inte knipa :/
Det är bara av omtanke.

/Cecilia

Familjen Semla sa...

Nej det är inte så roligt att vara instängda med sjukdomar, men antar att det hör till :/

Cecilia, TACK för din omtanke! Var inne och kikade lite på din blogg, och jag beklagar verkligen det ni går igenom. Karin min kompis har visat mig bloggen förut. Ni är så starka! Ja mammakänslan stämmer nog nästan alltid :) Massa kramar