torsdag 26 januari 2012

Nattmonster här

Maja är inne i en jobbig period just nu. Sjukdom, tänder och någon fas verkar det som, stör damens nattsömn.Hon somnar i sin säng, sen vaknar hon 17 gånger tills jag hämtar henne. Då vill hon ligga på mig, och vaknar så fort hon inte känner närhet. Jag sover verkligen värdelöst, i natt la jag mig vid fotändan för att få plats. På nätterna dör man verkligen av trötthet, tur att dagarna väger upp då man får vara med lilla solstrålen.


Myser innan läggdags.


Jag håller mina tummar för en bra natts sömn för alla mammor i natt!

6 kommentarer:

Frida sa...

Vi har precis likadant just nu. Måste vara någon fas, dock är vår tjej 3 månader yngre än Maja (29/7). Hoppas ni får sova någorlunda bra iaf inatt :). Nu ska jag gå in till Wilma och stoppa i nappen för 6e gången på 30 min...

Soffan sa...

Vilket fint kort på er <3 Alva har precis kommit ur en likadan period, peppar peppar! Det är säkert som du säger en fas. Släng ut Niklas på soffan så du å Maja får mer plats. Glöm inte att det är "lyx" att sova på soffan å få sova hela natten :)

Anonym sa...

Våran son Mio är likadan när han inte mår helt hundra. Ligger på mig å sover hela natten. Eller puttar ut mig längt ut på sängkanten! Å där ligger jag :) Men vad gör man inte för sina små trollungar <3
Han har varit gnällig ett bra tag å sover
Mellan oss igen. Vill ha närhet. Lika bra så man får
Sova på nätterna! På kanten men ändå sova :)

hoppas ni får en bättre natts sömn i natt!
Kram på er!
Sandra

Nitch sa...

Jag håller helt med Soffan. Jag älskar soffan!

soffan sa...

Tack! Eller menade du möbelsoffan ;P

Familjen Semla sa...

Antar att den dåliga sömnen hör till småbarnslivet :) men herre vad trött man är när man är inne i en "sova dåligt" period! :/ Jag kan meddela att Maja sover bra nu, och hon har slutat äta helt på nätterna (för tillfället ;)). Hoppas ni har fått sova bra! Kramar

Soffan han ska vara så rolig min kille ;)