tisdag 21 maj 2013

Urladdning

Vilken urladdning! Jag träffade världens bästa läkare. Allt såg bra ut, vi lyssnade på hjärtat, tog urinprov, blodtryck och gjorde ultraljud.

Hon såg att ärret på livmodern var tunn men att det inte är någon fara alls. Anledningen till att det gör ont är att man skär genom 7 olika lager i magen vid ett snitt och där bygger kroppen upp nya egna celler för att reparera ihop. Dessa celler är inte lika elastiska och kan därför strama emot när magen och kroppen växer. Tillslut lär sig nerverna att detta är kroppens naturliga gång och slutar singlanera till hjärnan att det gör ont.

Jag får absolut inte bära Maja längre, vilket känns otroligt jobbigt och svårt. Vi kommer få ett planerat snitt i god tid innan BF så jag inte ska kunna få värkar. Exakt datum får vi troligtvis den 13 juni då vi ska på tillväxtultraljud.

Nu känner jag mig lugn och trygg! Nu får man ta en dag i taget och hoppas att jag slipper mer smärta. Tack för all kärlek!

4 kommentarer:

Ida S sa...

Så bra at alt var fint der inne <3

Anonym sa...

Skönt att höra att allt var bra :) Hur kommer det sig att du ska göra ett tillväxtultraljud? Verkade bebisen vara mindre?

Unknown sa...

bra att ni åker in! håller tummarna för att allt går bra med graviditeten hela vägen fram till due-day!
/Cecilia

Unknown sa...

oj, ärtigt. nu har jag en profil också! No more Anonym ;)