tisdag 23 april 2013

BM besök

Idag var jag en snabbis hos barnmorskan. Jag hade dåligt järnvärde och måste börja med järntabletter. Misstänkte det då jag har vart sådär trött igen ett tag. Hej och välkommen dåliga mage i fyra månader framöver!
Annars såg allt bra ut. Tänk att hjärtljud kan låta så fantastiskt vackert!
Har funderat på en sak! Det här med att man kan avläsa könet på barnet genom höga eller låga hjärtljud måste ju vara den största myten någonsin? Alla som har haft en CTG kopplat på sig vet ju att hjärtljuden pendelar från typ 80-170 upp och ner, eller hur? Det måste ju vara en slump om man lyckas pricka in när hjärtljudet är högt eller lågt. I alla fall låg det på 152 och pickade på alldeles fantastiskt fint :)

2 kommentarer:

Jessica sa...

Jag är en av dom som absolut inte tror på att man tex kan
se på magens form, hormonranden på magen eller alla dessa andra konstiga påståenden att det är en pojke eller flicka!
MEN :) det här med hjärtljuden har stämt på mig med båda mina barn och även på mina närmsta vänner och deras barn :) så någon liten sanning måste det nog ligga i detta påstående :) hjärtljuden var högre med dottern och lägre med sonen. Med dottern låg det mellan 138-158 (oftast åt det högre hållet) och med sonen låg det mellan 128-148 (oftast åt det lägre hållet) :)
Så om din bebis fortsätter att ligga runt 152 så gissar jag på att det är en tredje liten flicka :) hihi!
Lycka till med allt!
Jätte mysig blogg att följa!
Kram!

Familjen Semla sa...

Hej :)
Ja alltså det har ju faktiskt stämt med både Ebba och Maja ;) så nu är det väl upp till bevis om det är eller myt ej! Om hjärtljuden fortsätter ligga högt så kanske det är en tredje flicka :) kram och tack!