fredag 23 augusti 2013

Första kläderna på

Lillebror fortsätter gå upp i vikt sakta men säkert, 2762g. Jag känner mig trygg med amningen så vi sa till personalen att jag ville börja helamma nu och skippa sonden så vi får komma hem någon gång. Har även denna gång fått sår på brösten och det kommer blixtar framför ögonen av smärta, jag kämpar på och försöker lufta så mycket som möjligt. Testade med amningsnapp nu senast och det lindrade smärtan lite. Jag vet att det går över och då är det så värt det :)

Vi firade viktuppgången med att ta på första kläderna. Sötnos!








5 kommentarer:

Zandra sa...

Heja lillebror! Så duktig och bara hur fin som helst 💙
Hoppas ni får komma hem snart så att ni får landa och påbörja det nya livet.
Kram

Anonym sa...

Men gud vilken söting! Är det stl 44 han har i bodyn? Den ser inte så stor ut nämligen. Minns att min dotter "drunknade" i stl 50 (stl 44 fanns inte då att köpa i de vanliga klädesbutikerna så vi köpte inga) tills hon var närmare 4 veckor. Hon föddes också 21 dagar förtidigt. Hoppas ni snart får åka hem :) all lycka till er!!!

Fiffi sa...

Så himla fin lilla lillebror! Hoppas ni får åka hem i helgen!<3

Eva-Maria sa...

Kämpa Frida! fy fasen vad det gör ont innan tuttarna vänjer sig :/ jag fick köra vetekudde också...tyckte att det hjälpte med värmen. Du har ju gjort detta förut så jag behöver inte säga mer än att kämpa på :) Han är SÅ söt lilla skatten. KRAM och trevlig helg till er. Snart är ni hemma!

Sofia och Cazper sa...

Duktig lillebror!
Jag körde på amningsnapp jämt när jag ammande, tyckte de va grymt :)
Kramar ifrån oss!