lördag 17 augusti 2013

Uppdatering

Jag vill bara börja med att tacka så mycket för alla gratulationer, TACK!!! ♥ 

Jag tänkte att jag ska försöka vara bra på att blogga nu så vi kan gå tillbaka och minnas hur det var när lillebror kom till världen. Det kan hända att jag hoppar lite mellan dagar och situationer så ni får stå ut med att det kanske blir lite osammanhängande.

Det började med att jag i tisdagskväll fick panikångest för att Niklas skulle åka iväg till Göteborg i två dagar. Hur skulle jag klara mig med Maja själv när hon var sjuk och jag helt utmattad av sömnbrist och höggraviditet. Fina farmorn ställde in möten och kunde ta hand om Maja hela onsdagen, Nikki bokade om sina biljetter så han skulle komma hem samma kväll istället. En stor sten lättade och jag kände mig mycket bättre.

Jag hade haft molvärk i ryggen under nätterna i några dagar, inga konstigheter. Under onsdagen så satt molvärken kvar i ryggen hela dagen. Jag sov hela förmiddagen för att sedan komna ifrån hemmet lite och åka till blocks och fika med Fiffi. När jag kom hem på eftermiddagen så började jag få sammandragningar och molvärk även i magen. Fick samma känsla som med Ebba, att något var annorlunda, panik. Ringde till förlossningen och var välkommen på kontroll. Nikki hade precis satt sig på tåget (så tur att han bokade om biljetterna) gbg så min älskade syster och hennes Niklas kom med ilfart och så åkte vi till Dante och dom tog hand om mig tills Nikki kom.

Väl inne såg allt bra ut med lillebror, vilken lättnad! Jag hade regelbundna sammandragningar och fick bricanyl för att försöka få stopp på det som precis hade börjat likna en start på en förlossning. Kl var nu 22.00 och Nikki hade kommit direkt från centralen till Dante. Nu var vi ihop och det kändes väldigt tryggt!

Inga kommentarer: