lördag 24 augusti 2013

Tips.

Efter att ha pumpat var tredje timme med elpump så har jag så mycket mjölk i brösten så jag vet inte hur jag ska få den att minska. Jag försöker pumpa ut det värsta då och då för att inte få mjölkstockning men dom är konstant stenhårda och det bokstavligen sprutar ut. Det blir liksom en ond cirkel. Har ni några tips på hur man får mjölken att minska till det som Philip behöver?

Ja om jag skulle behöva komma ifrån ett matpass eller två i höst så har vi i alla fall 19 flaskor fryst bröstmjölk i frysen ;)




4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill inte sjukhusen ha lite mjölk?!
Jag tror det kan hjälpa att handmjölka ut lite ist för
Elpumpen så produktionen minskas, men kan nog ändå kännas rejält i ett par dagar.

Bm lär ha bra tips!
Lycka till och ta vara på tiden nu ensamma

Anonym sa...

Tryck ut det värsta i duschen men inte för mycket. Så att du får bort spänningen.

Anonym sa...

Vad är det för flaskor som du fryser in mjölken i? Är det vanliga flaskor som man kan köpa i vilken affär som helst, eller är det speciella som fungerar bättre för infrysning? Jag är väldigt nyfiken då jag själv fryste in mjölken i fryspåsar, men det blev så jobbigt när man tinade mjölken. Det kändes inte alls hygieniskt, särskilt då jag pumpade ut på jobbet ;) Så alla tips om bra flaskor för att frysa in mjölk uppskattas :)

Familjen Semla sa...

Tack för tipsen!

sjukhuset frågade aldrig om vi ville ge bort mjöken, hade faktiskt inte en tanke på det. Det hade jag med glädje gjort! Måste kolla upp.

Flaskorna är sådana som man pumpar i, vi fick dom av sjukhuset. Vet inte om man kan köpa extra flaskor på apoteket kanske? :) lycka till!