måndag 5 augusti 2013

Sommaren fortsätter

Vilken mysig dag jag och Maja har haft. Vi körde Nikki till jobbet för att åka vidare till mormor och Fiffi i stäket och äta frukost.

Kl 11 var det dags för barnmorskebesök, Maja och mormor fick följa med och lyssna på lillebror. Maja satt helt tyst  i 20 min med händerna i knät på sin stol i väntrummet och väntade med spänning på att få komma in och lyssna på sin lillebror, sötnos!

Allt såg bra ut! Sf mått på 33 så jag följer min kurva. När hon kände på magen så sa hon att det troligtvis är en liten bebis men ändå inte för liten. Känns tryggt! Jag fick bakläxa på järntabletterna, så nu får jag skärpa mig sista två veckorna. Det blir mycket känslor när mormor och Maja är med, det är både fint och lite jobbigt. Snart är det över, jag försöker stänga av all oro och fokusera på Maja istället. Det har fungerat bra hittills.

Morfar hade "Maja abstinens" så vi åkte tillbaka till stäket för att mysa med honom och sola och bada lite. Fiffi, gammelfarmor och gammelfarfar kom förbi och fikade och lekte innan vi åkte för att hämta vår pappa från jobbet igen.

Inga kommentarer: