måndag 15 februari 2010

Helgen som var

Fredagen:

Spenderas hemma hos Familjen Johansson/Stockhaus. En mycket trevlig middag för att senare njuta av lite Fredrik Lindström och " På spåret" efterföljt av "Solsidan". De sistnämnda kan vara de bästa programmet i TV-historien. Ni som inte har sett det, in och kolla på http://www.tv4play.se/


Lördagen:

Vaknade tidigt i hopp om att göra en massa saker. Gå på statsbiblioteket, shoppa, gå på promenad osv. Men istället tog vi Gottfrid (volvon) till Abrahamsberg för att sola. En riktigt bra start på dagen. Vi hade bokat middag med mamma och pappa i Alvik klockan 18:30, men bestämmde oss för att åka dit direkt istället. Degade lite i soffan för att senare ge oss ut på sjön för att åka lite långfärdsskidor. Det var mycket svårare än jag kunde föreställa mig, men det var riktigt roligt. Frida hade betydligt bättre teknik än vad jag hade, men jag var sjukt snabbt i spurten. Någon ropade på andra sidan sjön " Gunde, Gunde!", men jag förstod inte riktigt vad han menade. Vi åkte ca 30 minuter, men det kändes som om vi hade åkt Vasaloppet när vi kom upp igen. Svintrötta och svettiga utan dess like. Frida mammasov lite och jag kollade TV. Kvällen avslutades med en superb middag á la Lennart och lite framstjärtshockey och skidskytte. ACO-Z och Helena Jonsson levde väl inte riktigt upp till förväntningarna, men den storyn kan ni säkert!

Söndagen:

Vaknade upp vid 10:30 (så länge brukar Frida aldrig sova) och gick mot "Sirap" för lite frukost. Men det var som vanligt helt smockat med folk och vi fick ta ett annat ställe på Odengatan. Creamy cheese bagel och en juice blev de för oss båda. Sen till "stadsbibblan" för att låna lite böcker. En asiat ramlade på trappen upp och jag missade de hela. Lite synd med tanke på att jag brukar vara en riktig "hawkeye" vad gällande sånt!
Efter det stack vi med Gottfrid till Stäket för lite söndagskaffe hos Fam. Ekström. Hanna kom hem efter ett dag och skojade lite med henne för hennes alla-hjärtans-dag-present. Det tycker vi är roligt!!

Nu till något fantastiskt. Jag och Georg hade gjort en lite surprise för tjejerna. Vi hade bokat bord på en liten restaurang som ligger precis vid oss. "Ett hundra ett" är namnet och vi har varit där en gång förut och det var makalöst. Igår gjorde de oss absolut inte besvikna. En trerätters meny med tillhörande vinpaket. Utsökt!
Simon som jobbade där kom givetvis ihåg oss eftersom vi hade med oss Lennart sist och han kramade nästan samtliga anställda på restaurangen när vi gick därifrån. Jag skulle hälsa till dig pappa!

Dagens pinsammaste:

När vi avslutade middagen och lämnade stället sade Simon: " Tack för ikväll Niklas". Jag blev nästan lite rörd då jag gillar när okända människor vet mitt namn (jag vet att han kollade på mitt kort när jag betalade) Jag blev helt till mig och tackade hjärtligt för middagen och avslutar det hela med att säga "Hoppas mitt lilla bidrag var okej".... pinsam tystnad! Men " Whaaatevva" som Karinni skulle ha sagt. Det känns som om jag har funnit en vän för livet och Simon är en fantastiskt servitör. GÅ DIT OM NI INTE VARIT DÄR FÖRR!!

http://www.etthundraett.se/

Inga kommentarer: