onsdag 24 februari 2010

Proud dad!

Som många vet fick vi igår reda på att det blir en liten tjej. Idag när allt har lagt sig lite känns det mer än fantastiskt. Jag kommer under det närmaste 20 åren (minst) få agera beskyddande pappa, en som skrämmer iväg fjuniga pojkar med trimmade mopeder och hotar killar som tror att de på något sätt ska få komma till. Som Kalle skrev i ett SMS igår: " Kolla hagelbössmarknaden redan nu!!".

Det symboliserar lite en pappas inställning för att på alla sätt och vis skydda sin dotter från i stort sätt allt ont här i livet.
Jag kommer att få komma hem från jobbet varje dag och fråga: "Hur mår mina favorittjejer?". Det är en dröm för mig!
Som om inte allt detta skulle räcka firar jag och Frida ett år tillsammans idag. Vi snackade om det igår kväll. Frida tyckte att det kändes som om vi hade varit tillsammans längre än så. Inte så konstigt med tanke på att vi har på ett år gjort lika mycket som det flesta paren kanske gör på tio år. Vi är snart inne på vår andra lägenhet, vi har köpt bil tillsammans och vi kommer snart att få barn. Fan va man hinner saker på ett år om man bara har hittat sin kärlek. Lovely!

Avslutningsvis vill jag tacka för alla gratulationer, kommentarer och likes. Allt känns ännu bättre med all den uppskattning som vi får av er!

/ Farsan

3 kommentarer:

Linda sa...

Jag tycker också att det är helt fantastiskt! Våra bästa vänner skall bli föräldrar till en underbar liten tös. Det är ofattbart och otroligt stort. Det känns som att ni varit tillsammans mycket längre än ett år. Vi med våra fem år tillsammans har visserligen köpt bil men bara en lägenhet och inga barn. Tur att ni får en som vi kan träna på. Grattis på årsdagen!

Linis sa...

Jättefint skrivet Niklas :) grattis på årsdagen fina människor!

erica sa...

Ramlade in här av en slump, skummade igenom er blogg och fastnade vid detta inlägg. Guud vad nice att det finns fler kära, snabba, fantastiska och totalt galna par som mig och min sambo. Det går fort i hockey! :)
Lycka till med föräldraskapet - det är lycka!