fredag 12 februari 2010

Som Niklas skrev så är jag hemma och jobbar med mitt examensarbete idag, skulle ha gått upp till stadsbiblioteket och låna lite böcker men jag passar på att göra det imorgon när jag ska luncha med Karin.
Har börjat märka av graviditeten lite nu, dels genom magen som växer sakta men säkert.
Sen är jag konstant hungrig, jag vaknar vrålhungrig, äter frukost och en halvtimme senare är jag hungrig igen, normalt?
Min näsa har börjat strejka och bommat igen, så nu kan jag inte andas utan nässpray, måste köpa koksalt om de inte går över snart.
När jag går i ett lite högre tempo än normalt blir jag anfådd direkt, idag hade jag nästan blodsmak i munnen, normalt?
Jag är totalt fixerad av att försöka känna om Sigge rör sig därinne, hela kvällarna spenderas med att utöva detta underbara nöje, ibland känns det som om det rör sig eller va det magen som kurrade? hur känns det?

/Frippi

5 kommentarer:

robee sa...

det känns som om en liten fisk sprattlar! :D

moster Ida sa...

Ja, eller som en groda som hoppar:)
Vänta bara tilla det börjar kännas ordentligt och ofta, i början innan man vant sig e det rätt coolt faktiskt!

Anonym sa...

Eller som en liten kurrande mage i början.. :D

Hanna sa...

Som en fjäril! Faktiskt XD

Jessica sa...

Blodsmak i munnen (järn) är fullt normalt, och jag måste nog hålla med om att det känns något åt fisk hållet.. eller om man föreställer sig en fiskstjärt som slår på ytan av vattnet och att man liksom känner av "tryckvågorna" som blir.. När du väl VET att det är bebisen du känner så kommer du att känna igen det och tänka, jaha va det de där! Men det har ju jag känt ganska länge.. =)
Avundas dig frida som verkar ha en så underbar graviditet!
Ta hand om er
kram kram